موضوع روز جهانی دیابت از سال 2021 تا 2023 دسترسی به مراقبتهای دیابت است.

·        میلیون ها نفر از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان به مراقبت های ضروری دیابت دسترسی ندارند.

·        افراد مبتلا به دیابت برای مدیریت وضعیت خود و اجتناب از عوارض به مراقبت، حمایت و آموزش مداوم نیاز دارند.

·        ما نمی توانیم بیشتر از این صبر کنیم تا دارو، فن‌آوری‌ها، پشتیبانی و مراقبت برای همه افراد مبتلا به دیابت که به آنها نیاز دارند در دسترس باشد.

·        دولت ها باید سرمایه گذاری در مراقبت و پیشگیری از دیابت، را افزایش دهند.

صدمین سالگرد کشف انسولین فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد تغییرات معنادار برای بیش از 530 میلیون بیمار مبتلا به دیابت و میلیون ها فرد دیگر است که در معرض خطر این بیماری هستند.

آموزش برای محافظت در آینده

افزایش تعداد افراد مبتلا به دیابت فشار بیشتری را بر سیستم های مراقبت های بهداشتی وارد می کند. متخصصان مراقبت های بهداشتی باید بدانند که چگونه بیماری را زودتر تشخیص داده و بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهند. همچنین، افراد مبتلا به دیابت نیاز به دسترسی به آموزش مداوم برای درک وضعیت خود و انجام مراقبت های روزانه ی ضروری دارند تا سالم مانده و از عوارض این بیماری در امان بمانند.

"آموزش برای محافظت در آینده"موضوع دومین سال کمپین روز جهانی دیابت است. فعالیت ها بر تاکید بر نیاز به دسترسی بهتر به آموزش با کیفیت دیابت برای متخصصان بهداشت و افراد مبتلا به دیابت متمرکز خواهد بود.

فدراسیون بین المللی دیابت متعهد به تسهیل فرصت های یادگیری برای همه افراد مبتلا به دیابت است. یک پلتفرم آنلاین جدید راه اندازی شده است که دوره های تعاملی رایگان را برای کمک به افراد مبتلا به دیابت و مراقبان آنها برای درک و مدیریت بیماری دیابت ارائه می دهد. برای متخصصان مراقبت های بهداشتی، دانشکده دیابتIDF ، مجموعه ای از دوره های آنلاین رایگان و ممتاز را ارائه می دهد که به آنها کمک می کند تا اطلاعات خود را در مورد جنبه های مختلف مدیریت و درمان دیابت به روز کنند.

منبع:

https://worlddiabetesday.org/about/theme/